Програма медичних гарантій: на що має право пацієнт
Кожен українець має змогу потрапити до лікаря, незалежно від місця перебування та наявності декларації.
Перелік безкоштовних послуг, на які має право кожен пацієнт:
-
екстрена медична допомога;
-
первинна медична допомога;
-
спеціалізована медична допомога;
-
паліативна медична допомога;
-
реабілітація у сфері охорони здоров’я;
-
медична допомога дітям до 16 років;
-
медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
-
вакцинація згідно з календарем профілактичних щеплень;
-
програма “Доступні ліки”.
Якщо ви є внутрішньо переміщеною особою, вам НЕ потрібно переукладати декларацію, достатньо звернутися по допомогу напряму в найближчий медичний заклад.
Дистанційно ваш сімейний лікар або педіатр може:
-
проконсультувати;
-
виписати електронний рецепт, створити електронне направлення до лікаря спеціалізованої допомоги;
-
направити на безкоштовні базові тести та аналізи.
Перелік безкоштовних базових тестів та аналізів, які можна отримати через сімейного лікаря:
-
загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
-
загальний аналіз сечі;
-
рівень глюкози у крові;
-
загальний аналіз холестерину;
-
тест на вагітність;
-
тест на ВІЛ;
-
тест на вірусні гепатити;
-
тест на тропонін;
-
тест на COVID-19.
Важливо: якщо ви чи ваша дитина за термінами потребуєте вакцинації або пропустили планову вакцинацію за календарем щеплень, її можна надолужити. Для цього достатньо звернутися до свого сімейного лікаря/педіатра або до найближчого закладу охорони здоров’я.
Знайти найближчий заклад первинної допомоги можна зателефонувавши за номером 16-77 у робочі дні з 9:00 до 18:00 (понеділок-четвер) та з 9:00 до 16:45 (у п’ятницю).
Знайти потрібного лікаря та отримати швидку безкоштовну консультацію можна через медичний чат-бот “Турбота” в Telegram: https://t.me/Doc2rbot
Отримати онлайн консультацію лікаря можна також у додатку Doctor Online: https://doctoronline.care/
Якщо ваші права було порушено, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в Національну службу здоров’я України (НСЗУ):
-
написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
-
написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
-
подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
-
звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
-
зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України — 15-45.
Закликаємо вас повідомляти про правопорушення, адже саме ваша небайдужість дозволить покращити медичну систему в Україні.