Поради пацієнтам на прийомі у лікаря
Поради пацієнту.
Часто, вийшовши з кабінету лікаря, ми згадуємо, що забули поставити багато запитань. Ніби на прийомі все було зрозуміло, але через деякий час, усвідомлюємо, що не всі питання обговорили з лікарем.
Активна участь пацієнта в процесі лікування, його обізнаність дозволяє лікарю забезпечувати максимальний ефект.
Маємо загальні рекомендації для пацієнтів:
- перед візитом до лікаря сформулюйте запитання, на які ви хотіли б отримати відповіді (можна записати і взяти на прийом свої нотатки;
- на консультації будьте уважні, не соромтеся ставити лікарю уточнюючі запитання;
- контролюйте отримання всіх призначень та рекомендацій в письмовому вигляді.
Можна використати такі запитання:
- Які причини мого захворювання?
- Якими можуть бути наслідки мого захворювання?
- Які етапи у вирішенні моєї проблеми? З чого слід починати?
- Чи є небезпечним моє захворювання для оточуючих? Яких запобіжних заходів я повинен дотримуватися?
- З якою метою призначаються дані обстеження?Як проводиться це обстеження? Як до нього готуватися?
- Чи можуть мені знадобитися додаткові обстеження в майбутньому?
- На які симптоми мені потрібно звертати увагу?
- Якого режиму чи обмежень мені слід дотримуватися?
- Чи сумісні призначені препарати з ліками, які я приймаю з приводу іншого захворювання?Чи існують альтернативні варіанти лікування? У чому їх «плюси» і «мінуси»?
- Як довго мені слід дотримуватись лікування?
- Що є підставою для повторного звернення до лікаря?
- Коли мені потрібно прийти до лікаря наступного разу?
- Що мені слід змінити у моїх звичках для досягнення найкращого результату?
- Що мені потрібно робити, щоб не було повторного захворювання, загострення?
Перелік питань має формуватися в контексті кожної ситуації. Головне - прагнути до структурованого розуміння, вказувати достовірні симптоми захворювання і достатньо обговорювати з лікарем питання, які є незрозумілими.